Bioteka - udruga za promicanje biologije i srodnih znanosti

STEM obrazovanje u vrtićima

Kako će se brojni poslovi budućnosti temeljiti na STEM području, a kako bismo zainteresirali djecu za STEM, važno je već od vrtićke dobi upoznavati djecu sa znanstvenim fenomenima na njima razumljiv i  zabavan način.

Znanstvena istraživanja (Eshach i Fried, 2005., Worth, 2010.) ističu kako znanost ima izuzetnu važnost u kurikulumu vrtića, prije svega u razvoju pozitivnih stavova prema znanosti jer djeca prirodno uživaju u promatranju i učenju o prirodi. Oni ukazuju da rano izlaganje znanstvenim fenomenima dovodi do boljeg razumijevanja znanstvenih koncepata koji se kasnije uče na formalan način, kao i da uporaba znanstvenog jezika u ranoj dobi pozitivno utječe na kasnije razvijanje znanstvenih koncepata.

Smatraju da djeca mogu razumjeti znanstvene koncepte i razmišljati znanstveno te dodaju da je znanost učinkovito sredstvo za razvijanje znanstvenog mišljenja, tj. da može biti bogat kontekst u kojem djeca mogu koristiti i razviti druge važne vještine i stavove za učenje.

Stoga je razumljivo da je naša udruga svoj Program edukacije proširila i na područje predškolskog uzrasta, posebno nakon brojnih upita predškolskih ustanova iz cijele Hrvatske.

Osmosatna edukaciju koju provodimo sastoji se iz dva dijela. U prvom razmatramo teoretsku  podlogu ovog područja: kako je STEM nastao, zašto je nastao te koja je njegova uloga u obrazovanju, naročito vrtićkom.

Nakon ovog dijela slijedi praktičan rad na brojnim STEM pokusima. Svi pokusi uključivali su jednostavnu opremu kako bi odgojiteljice mogle pokuse izvoditi sa svojim vrtićkim grupama.  Kroz provedene pokuse odgojiteljice su naučile kako voditi djecu kroz znanstveno istraživanje te koje su postavke osnovnog znanstvenog rada s djecom.  Kroz insipirativan rad sa cijelom grupom, rodile su se i brojne ideje za nove STEM pokuse  i istraživačke radove koje odgajatelji mogu provoditi u vrtićima. Sve dosadašnje naše edukacije, odgajatelji su ocjenili najvišom ocjenom, stoga pozivamo i druge vrtiće da se upuste u STEM obrazovanje u svojim vrtićima!

 

 

 

Bulunuz, M. (2013). Teaching science through play in kindergarten: does integrated play and science instruction build undestanding? European Early Childhood Education Research Journal, 21 (2), 226-250.

Worth, K. (2010). Science in Early Childhood Classrom: Content and Proces. Pribavljeno 15.11.2013., sa http://ecrp.uiuc.edu/beyond/seed/worh.html.