Program radionica

Znanstvene radionice za djecu “Bioteka u pokretu” podijeljene su u pet skupina:

svijet molekula, čovjek, životinje, biljke i zaštita okoliša

1) SVIJET MOLEKULA

“U potrazi za vitaminskom bombom”

Aaaaaaapcihaaaaaaa! Prehlađen si i dobro bi ti došao vitamin C? Možemo ti pomoći! Saznaj ima li više vitamina C u brokuli ili u limunu, te kako slavni C pomaže. Kad na kraju sam osmisliš i pripremiš vitaminsko piće, u ustima će ti eksplodirati vitaminska bomba!

“Slasna DNA”

Želiš li vidjeti kako izgleda tvoja i samo tvoja DNA? Dođi na ovu radionicu, izoliraj vlastitu DNA i saznaj zašto se u nazivu radionice krije riječ „slasna“.

Cijena: 45kn

“Skriveni šećeri”

Znanost je super, šećeri su super. Znanstvena radionica o šećerima mora da je super na kvadrat! Od toliko slatkog sigurno će ti poteći sline, a njih ćemo iskoristiti u jednom vrlo slinavom pokusu o kojem ti zasad nećemo ništa otkriti.

Trajanje: 1,5h

Cijena: 60kn

“Kad kvasci imaju gozbu!”

Na svakoj zabavi obvezni su baloni, pa tako i kod kvasaca.  Kako kvasci pušu balone i što najviše vole jesti kad imaju zabavu? Saznaj zajedno s nama na radionici!

“Nevidljive masti”

Koliko masti pojedemo u vrećici čipsa ili pistacija? Je li mast štetna? Zašto neke su životinje imaju debeli sloj sala? Kako gore kalorije? Sve to možete vidjeti i saznati na ovoj plamtećoj radionici!Ako želite, donesite sa sobom „pokusni uzorak“ – svoje najdraže grickalice!

“Smrdljive bakterije”

Znaš kako prepoznati zanimljivi pokus? Lako je – smrdi na kilometar! U ovom slučaju možda čak i više! Želiš znati i isprobati kako se uzgajaju bakterije? Gdje ih ima najviše? Koliko su točni veliki mikroorganizmi? Je li virus manji od praživotinje? Je li veći nego promjer ljudske kose?

Cijena: 60 kn

“Kokičasti pokusi”

Otkrivamo jedan od najvećih misterija:  zašto i kako kokice pucaju? Kako napraviti najbolje kokice i treba li ih čuvati u hladnjaku, zamrzivaču, sobnoj temperaturi, vodi ili nečemu drugome otkrit će ovo pravo znanstveno ispitivanje.

2) ČOVJEK

“Probudite svoja osjetila!”

Bile one smeđe, zelene ili plave, tvoje oči nekad stvarno zakažu, a još imaju i slijepu pjegu. Koliko tidobro “rade” sluh, njuh i dodir? Kako uz pomoć crnog i bijelog papira vidjeti boje i zašto čokoladu trebaš jestivrhom jezika saznaj na našoj radionici o osjetilima.

Cijena: 40kn

“Ja, doktor!”

Saznaj kako je biti doktor na jedan dan! Ispuni našu tjelesnu iskaznicu,  pokusom otkrij koliko su ti velika pluća i izmjeri svoje otkucaje srca stetoskopom koji sam napraviš.

Cijena: 50kn

“Krvava radionica”

Napravi model krvi uz pomoć bombona, a prije toga treba “izgraditi” krvožilni sustav čovjeka. Nije tako teško kao što se čini, vidjet ćeš!

3. ŽIVOTINJE

“Ne mogu živjeti bez tebe”

Što je to simbioza i kakve veze ima romantika s bakterijama iz naših crijeva ili pak s lišajevima na drveću i buhama koje skaču po tvom kućnom ljubimcu?

“A kad si ti nastao?”

Slažući crteže na vremensku crtu, naučiti kako i kada se odvijala evolucija kralježnjaka. Nakon ove radionice sigurno ćete znati da dinosauri nisu praživotinje.

“Nevidljivi svijet voda”

Istraži nevjerojatnu raznolikost slatkovodnih staništa. Kako? Imamo mikrosvijet i treba nam mikroskop. Jesi li spreman za špijuniranje, pardon, mikroskopiranje?

“Fosilitarij dr. Amonita”

Kako izgleda “Fosilitarij dr. Amonita” kod kojeg se kriju fosilni ostaci mnogih neobičnih životinja poput trilobita, amonita, čak i pravih pravcatih dinosaura? Koliko je veliko stopalo Apatosaura? Kako izgledaju fosilni ostaci dinosaurovih zuba?
I za kraj, napravi sam svoj “fosil”!

“Planet Mravinjak” *

Legnite pod drvo bilo gdje na svijetu i prvo stvorenje koje će dopuzati do vas biti će mrav. I ne samo prvo – najčešće i drugo, i treće, i četvrto… Ako ste se pitali kako vas nađu, gdje žive i čime se hrane onda je ovo prava radionica za vas!

Trajanje: 1.5h

* radionica se održava za najmanje 10 djece

“Život šišmiša Zdenka”

Kako izgleda jedan dan u životu šišmiša Zdenka? Kada se probudi, što pojede za ručak, s kime se druži, koliko i kako leti? Kroz razne igre zamisli kako je biti šišmiš na jedan dan!

“Uhvati me ako možeš”

Dugački, kratki, tanki, debeli, ravni, zavinuti – sve su to različiti oblici ptičjih kljunova. Tvoj zadatak je otkriti koji kljun “jede” koji tip hrane…kako? Dođi i otkrij na ovoj radionici.

Cijena: 50kn

4. BILJKE

“Skrivene boje lišća”

Metodom papirnate kromatografije izdvojiti pigmente (boje) od kojih se sastoji lišće različitih boja. Jesu li listovi zaiste te boje koju vidimo? Na ovoj radionici skrivene boje lišća izlaze na vidjelo!

Cijena: 40 kn

“Leti, leti daleko”

Izabrati sjemenke različitih vrsta biljaka i pokusom utvrditi načine raspostranjivanja biljaka. Otkivamo zašto su biljke lukave!

Cijena: 40 kn

“Vrtlarska radionica”

Priča se u kvartu da ako ti se biljke dobro uspijevaju to znači da imaš „zeleni prst“. Jesi li probao zasaditi svoju biljku i brinuti se za nju? Znaš li što sve trebaš da budeš uspješan vrtlar? Nauči sve u ovoj radionici i otkrij koliko su tvoji prsti zeleni!

“Svemir(c)i mikroskopa”

Sve što ne možemo vidjeti golim okom, može nam pokazati mikroskop ako ga lijepo zamolimo! :) Koje sve čarobne svjetove krije, u ovoj radionici otkrijte!

5. ZAŠTITA OKOLIŠA

“Raketa za pročišćavanje”

Izradi „raketu” koja će objasniti otkuda dolazi i kako pitka voda ostaje pitkom. Što sve naš čudesan planet Zemlja može, ali i kako možemo pomoći da je održimo čistom i lijepom saznat ćemo na ovoj radionici.

Cijena: 60 kn