Kako provodimo projekt “PANDA – projektna nastava za darovitu djecu”

Kako provodimo projekt “PANDA – projektna nastava za darovitu djecu”

Došlo je vrijeme da podijelimo s vama koliko nam je super i koliko uživamo u provođenju projekta „PANDA“ kojega svaki tjedan provodimo s našim polaznicima, darovitim osnovnoškolcima od 1. do 4. razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola, OŠ Dragutina Tadijanovića i OŠ Grigora Viteza kojima su se pridružili Biotekini „stari“ članovi i članice koji već godinu i pol redovito pohađaju program znanstvenih radionica

Tijekom edukacijskog programa koji traje od prosinca 2016. godine naši su „pandaši“ već upoznali praživotinje i povezali njihove prilagodbe s uvjetima u kojima žive. Nakon proučavanja papučica i zelenih bičaša prebacili smo se na nešto veće. Polaznici su sami napravili akvarij u koji su posadili biljke, mjerili kakvoću vode, učili o biljnom i životinjskom svijetu akvarija, terarija i akvaterarija te radili još mnogo zanimljivih stvari – proučavali morfologiju, fiziologiju, ponašanje, kao i ekologiju vrsta koje se nalaze u terariju i akvariju. Akvarij je danas dom trima peševima, ribama koje u prirodi žive na dnu potoka i jezera gdje se hrane različitim beskralješnjacima. U terariju se odmara mliječna zmija Mici dok se u akvaterariju kupa kornjača Cici. U drugom, manjem terariju smješteni su paličnjaci, kukci čija se tijela teško razlikuju od grančica.

Zašto radimo ovaj projekt?

 

Glavni ciljevi projekta su omogućiti dostupnost kreativnog istraživačkog rada kao nadopunu školskom kurikulumu, a kroz upoznavanje eksperimentalnog znanstvenog rada uvrstiti prirodoslovne i njima srodne teme u sustav izvaninstitucionalnog obrazovanja. Kroz projekt se trudimo doprinijeti zanimanju darovite djece za studiranje znanosti i kasniji rad u području znanstvenog poduzetništva.

Upravo spomenuta poveznica projektne znanstvene edukacije i poduzetništva predstavlja važan inovativan aspekt ovog projekta, inače sufinanciranog sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja. Naime, svaki obrazovni modul djeca završavaju edukativnim višesatnim posjetom realnom sektoru, gdje nas zaposlenici tvrtki, udruga i institucija partnera u projektu vode kroz proces svojega rada uz strukturiranu i ranije pripremljenu edukaciju.

Djeca, dakle, pohađanjem projekta uče kako rješavati probleme, prikupljati i interpretirati podatke te ih praktično iskoristiti. Uz to ih se potiče na kritičko, logičko i analitičko promišljanje u svrhu inovativnog rješavanja problema, što djeluje i na razvoj njihova samopouzdanja, strpljenja, preciznosti te kreativnosti i timskog rada.

Nakon istraživanja problematike nekog sustava, učenja i proučavanja, naši „pandaši“ donose nove ideje i smjerove o tome kako te iste sustave unaprijediti ili osmisliti posve nova, bolja rješenja. Projekt se metodološki oslanja na istraživačku i projektnu nastavu, koja obuhvaća aktualne teme i izazove svijeta u kojemu živimo – bioraznolikost, održivi razvoj, energiju te zaštitu okoliša i prirode.

Umjesto zaključka 

Prošli tjedan završili smo s prvim dijelom projekta čiji je naziv Živi svijet. Priču o terariju, akvariju i akvaterariju zaokružili smo posjetom zagrebačkom Zoološkom vrtu gdje smo uz stručno vodstvo stručnjaka za akvaristiku obišli Tropsku kuću gdje su smješteni vodozemci i gmazovi te vidjeli najrazličitije akvarije Zoološkog vrta. Djeca su tako imala jedinstvenu priliku obići sve ono „iza kulisa“, pri čemu su vidjeli prostorije u koje ribe odlaze u karantenu ili na liječenje.

Sljedećih tjedana pred nama su nove zanimljive stvari koje vam u ovom trenutku nećemo otkrivati. Reći ćemo vam samo da nas, osim zanimljivih radionica, očekuju posjeti nekim međunarodnim tvrtkama, a jedan ćemo dan provesti i na terenu kao pravi znanstvenici.

 

Više fotografija pogledajte na Facebook stranici udruge Bioteka.